19 dzień z książkami, czyli dlaczego Strażnica wciąż rządzi



Dzień 19 - Książka, dzięki której zmieniłaś zdanie na jakiś temat

Chloe "Strażnica" Sullivan*

Hmmm, bo ja wiem, czy mi się to kiedyś zdarzyło? Chyba niespecjalnie. Owszem, bywali autorzy, którzy pisali tak sugestywnie, przykładowo o zamiłowaniu do biegania, że miałam ochotę natychmiast po lekturze wskoczyć w adidasy i zacząć uprawiać jogging. Ale na chęciach się zwykle kończyło (na szczęście?). Jak zatem odpowiedzieć? Może nie zmieniłam zdania, bo superbohaterów kocham od jakiegoś czasu (Watchtower rules, co poradzę, wstydzę się tego strasznie :D; fakt pozostaje jednak faktem, postać stworzona na potrzeby serialu była na tyle popularna, że zdecydowano o przeniesieniu jej także do komiksowego uniwersum, to precedens, który o czymś świadczy), ale książki Jerzego Szyłaka pozwoliły mi zrozumieć, jak złożonym zjawiskiem jest historia superbohaterów. Geneza, przestrzeń… Bardzo lubię, a przede wszystkim także cenię, teksy tego badacza. Dzięki nim wiem, jak złożonym światem jest uniwersum pana biegającego w trykotowym kostiumie z pelerynką. Profesorze Szyłak, dziękuję za wszystkie Pana książki, choć moim faworytem pozostaje "Komiks i okolice kina". 

_________________________________________
źródło obrazka: http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20110401193444/marvel_dc/images/a/ac/Chloe_Sullivan_New_Earth_004.png)

Komentarze

Popularne posty

Etykiety

Pokaż więcej