17 i 18 dzień z książkami



Dzień 17 - Książka, którą sfilmowano i zrobiono to źle

W tym wypadku też nie będę się wahać. Z całą pewnością źle sfilmowano „Atramentowe serce” Cornelli Funke i już chyba wolałabym, by ten film nie powstał wcale! Funke (moim zdaniem jedna z obecnie najlepszych i najciekawszych pisarek dla młodego czytelnika) ma jakoś pecha do filmowych wersji swoich opowieści, a przecież jej książki to cuda w okładkach. W każdym razie Meggie i Mo nie zasługiwali na to, co im zrobiono tym filmem.


Dzień 18 -Twoja ukochana książka, której już nie można kupić

Znów się powtórzę, ale „Księga Diny” Herbiorg Wassmo. Jedno wydanie (w 1999 roku?, nie pamiętam dokładnie) i żadnych wznowień. Absolutnie żadnych. Gdzie ja nie szukałam tej powieści, w ilu antykwariatach nie pytałam. A cena proponowana przez allegro (120-220 złotych), nie jest na moją kieszeń. Niestety. Wydać takie pieniądze na książkę? Chyba nigdy mi się to nie zdarzy. Szczyt… bo ja wiem? Rozrzutności. To chyba dobre słowo.  

Komentarze

  1. Nie czytałam i nie oglądałam, ale poszukam książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco zachęcam do zapoznania się z obiema pozycjami. Osobiście uważam, że naprawdę warto. Serdeczności :).

      Usuń
  2. Atramentowe serce najpierw obejrzałam i podobało mi się, ale kiedy przeczytałam to już wiedziałam, że film się nie umywa do książki.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Etykiety

Pokaż więcej