Jojo Moyes a biblioteki

"Zanim się pojawiłeś" - źródło
Tak oto opisuje bibliotekę w swojej miejscowości bohaterka powieści Jojo Moyes, "Zanim się pojawiłeś", Lou Clark:

"Biblioteka nie była taka, jak zapamiętałam. Połowę książek zastąpiły płyty CD i DVD, wielkie półki pełne audiobooków, a nawet stojaki z kartkami okolicznościowymi. I wcale nie było cicho. Z kącika z książkami dla dzieci, gdzie właśnie bawiła się w najlepsze jakaś grupa przedszkolaków i ich mam, dobiegał śpiew i klaskanie. Ludzie czytali czasopisma i rozmawiali cicho. Dział czasopism, gdzie zwykle starsi panowie drzemali nad gazetami, zniknął, a na jego miejscu pojawił się duży owalny stół z ustawionymi dookoła komputerami. Usiadłam niepewnie przy jednym z nich, mając nadzieję, że nikt mi się nie przygląda. Komputery, tak jak książki, to był teren mojej siostry. Najwyraźniej jednak personel biblioteki przewidział czyste przerażenie odczuwane przez ludzi takich jak ja. Jedna z bibliotekarek przystanęła przy mnie i wręczyła mi kartę oraz laminowaną instrukcję."

Czy Wasze biblioteki też tak się zmieniły?  

Komentarze

  1. Moja biblioteka aż tak nie zmieniła się, książki są wciąż w niej na pierwszym miejscu ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Etykiety

Pokaż więcej