Moje dni z książkami

Dzień 26 - Książka, którą chciałabyś przeczytać, a jeszcze nie jest napisana


Cóż, przychodzą mi do głowy książki wymyślone. Jak powieść gotycka „Prawdziwa historia człowieka z błota”, którą fascynuje się bohaterka „Milczącego zamku”. Została opisana przez Kate Morton tak plastycznie, że musiałaby być fascynującą powieścią. Oczywiście, gdyby naprawdę istniała. Niemal rok temu odpowiedziałabym też, że chciałabym przeczytać książki z serii o Nikki Heat autorstwa Richarda Castle’a, bohatera serialu „Castle”. Z tym, że ku mojemu zdziwieniu, okazało się, iż twórcy zdecydowali się na świetny chwyt marketingowy. Zatrudnili autora widmo, który napisał „Haet Wave”, „Naked Heat”, „Heat Reises” i „Frozen Heat”. Oczywiście na książkach wybito nazwisko Richarda Castle. Otrzymały te same okładki, które pokazano w serialu. A gdyby tego okazało się mało, w momencie, gdy w serialu wspomniano o ekranizowaniu „Heat Wave”, stworzono trailer do rzeczonego filmu, który przecież nigdy nie powstanie. Niektórzy to umieją zacierać granicę między prawdą a fikcją. O dziwo książka wyszła nawet po polsku. Powstaje już także polskie tłumaczenie kontynuacji pt. „Naked Heat”. Czyta się niezgorzej, choć to raczej jednorazowa lektura. Tyle w kwestii nienapisanych książek.
 



Komentarze

  1. Każdego dnia pojawia się tyle nowości, że mamy w czym wybierać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pełno jest książek fikcyjnych, po które z chęcią bym sięgnęła. Borges powołał do życia fikcyjnego pisarza wraz z całym jego dorobkiem! ;) Podobnie Bolaño (Archimboldi!) i wielu innych. Myślę też, że zabawnie byłoby zajrzeć do książek takiego Lockharta. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piotrze -to racja, kiedyś bywało, że wracałam do ulubionych książek. Czytałam je po dwa razy... Dziś tyle mam nieprzeczytanych, że powroty są już niemożliwe. Tak dużo książek, tak mało czasu.

    kasjeusz - Lockhart to jest dopiero pomysł :). Borges, z całą pewnością klasa sama w sobie, ale do mnie jakoś nie do końca przemawia. Jego pisarstwo nie jest tym, co tygryski lubią najbardziej :).

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Etykiety

Pokaż więcej