Kobiety niezbyt mądre

"Może to ci wyjaśni, jaki mam teraz stosunek do... niektórych spraw. Więc było to w niecałą godzinę po jej urodzeniu, a Tom był Bóg wie gdzie. Obudziłam się po narkozie z uczuciem zupełnego osamotnienia i zaraz spytałam pielęgniarkę, czy to chłopak, czy dziewczynka. Kiedy powiedziała mi, że dziewczynka, odwróciłam głowę i rozpłakałam się. "To dobrze - powiedziałam - cieszę się, że to dziewczynka. I mam nadzieję, że będzie głupia - to najlepsza rzecz dla kobiety na tym świecie być pięknym głuptaskiem. "
F. Scott Fitzgerald, Wielki Gatsby

Niestety, niestety. Nie jestem na tyle ładna, bym mogła być głupia. Ani na tyle mądra, bym bezkarnie mogła być brzydka. Głupi niewiele myśli, a kto za dużo nie główkuje, ten bliski jest szczęścia. Czyż nie?

Komentarze

Popularne posty

Etykiety

Pokaż więcej