Majowe Kopytko i dzień 11 z 30 dni z książkami


Maj nie był dla Biblioteki Edgara dobrym miesiącem. Zajęci czym innym, mieliśmy mało czasu na czytanie. Nie zapowiada się, by w tym miesiącu sytuacja miała się już poprawić, ale może będzie choć odrobinę lepiej. Tak, czy inaczej, w maju do Nagrody imienia Edgara Kopytko nominowani są:

·        Jana Oliver, „Córka Łowcy Demonów”,
·        Anthony Horowitz, „Dom jedwabny”,
·        Julie Kagawa, „Żelazny król”,
·        Julie Kagawa, „Żelazna córka,
·        Alexandra Ivy, „Drapieżna ciemność”
·        Christine Feehan, „Mroczny obrońca”.

Nagrodę otrzymuje (fanfary, ekscytujące oczekiwanie):
Julie Kagawa za „Żelaznego króla”

 

Książka, dzięki której zaraziłeś się czytaniem

A tę akurat pamiętam dokładnie. Do dwunastego roku życia czytałam mało, nad czym moja Rodzicielka bardzo ubolewała. Dlatego od czasu do czasu podsuwała im różne powieści z nadzieją, że mi się spodobają i coś drgnie w materii nieczytania. I drgnęło przy „Szóstej klepce” Małgorzaty Musierowicz. Kamyczek uruchomił lawinę, bo od czytania przeszłam do pisania. Teraz moja Rodzicielka chyba przeklina dzień, w którym odkurzyła półkę z książkami dla młodzieży i podsunęła mi Musierowicz ze słowami: „Ale spróbuj, to fajne”. Koniec końców teraz rwie sobie włosy z głowy nie dlatego, że nie czytam, tylko dlatego, że nic nie robię, tylko czytam. Jak to punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, prawda?

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty

Etykiety

Pokaż więcej