niedziela, 3 czerwca 2012

Majowe Kopytko i dzień 11 z 30 dni z książkami


Maj nie był dla Biblioteki Edgara dobrym miesiącem. Zajęci czym innym, mieliśmy mało czasu na czytanie. Nie zapowiada się, by w tym miesiącu sytuacja miała się już poprawić, ale może będzie choć odrobinę lepiej. Tak, czy inaczej, w maju do Nagrody imienia Edgara Kopytko nominowani są:

·        Jana Oliver, „Córka Łowcy Demonów”,
·        Anthony Horowitz, „Dom jedwabny”,
·        Julie Kagawa, „Żelazny król”,
·        Julie Kagawa, „Żelazna córka,
·        Alexandra Ivy, „Drapieżna ciemność”
·        Christine Feehan, „Mroczny obrońca”.

Nagrodę otrzymuje (fanfary, ekscytujące oczekiwanie):
Julie Kagawa za „Żelaznego króla”

 

Książka, dzięki której zaraziłeś się czytaniem

A tę akurat pamiętam dokładnie. Do dwunastego roku życia czytałam mało, nad czym moja Rodzicielka bardzo ubolewała. Dlatego od czasu do czasu podsuwała im różne powieści z nadzieją, że mi się spodobają i coś drgnie w materii nieczytania. I drgnęło przy „Szóstej klepce” Małgorzaty Musierowicz. Kamyczek uruchomił lawinę, bo od czytania przeszłam do pisania. Teraz moja Rodzicielka chyba przeklina dzień, w którym odkurzyła półkę z książkami dla młodzieży i podsunęła mi Musierowicz ze słowami: „Ale spróbuj, to fajne”. Koniec końców teraz rwie sobie włosy z głowy nie dlatego, że nie czytam, tylko dlatego, że nic nie robię, tylko czytam. Jak to punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, prawda?

1 komentarz: